środa, 16 kwietnia 2014

Kopenhaga (København) w weekend!!!

witajcie moi mili!!!

dziś chciałabym się z Wami podzielić kawałkiem cudownej Kopenhagi (København)... którą ostatnio miałam okazję zobaczyć...
niestety wyprawa trwała tylko weekend, więc nie wszystko zobaczyliśmy co mieliśmy w planach... było słonecznie i deszczowo na przemian... toteż pogoda pokrzyżowała nam plany zwiedzania...
przed wjazdem na most Öresund (Øresund) zachaczyliśmy na plac widokowy w Malmö, widać z niego całą panoramę mostu:












połowa trasy biegnie przez tunel...
 

w samej Kopenhadze udało nam się zobaczyć m.in. Małą Syrenkę (Den lille Havfrue):








i te urocze wystawy sklepowe...




 Nyhavn (kamienice, puby, restauracje, stateczki i jachty...) wieczorową porą:


Ambasada Francuska:


park niedaleko pomnika Małej Syrenki:


fragment Wyspy Zamkowej i Placu Zamkowego:






 
nawet załapaliśmy się na zmianę wartowników królewskich (bardzo fajne widowisko dla turystów): 





















fontanna i Opera:





nie sposób nie odwiedzić duńskich klocków LEGO:


przed zrobieniem tej fotki zostałam przez tego pana diabelsko wystraszona... myślałam, że to pomnik... gdy się w niego wpatrywałam nagle krzyknął przeraźliwe "bu" odskoczyłam dosłownie na 2 metry... po czym co niektórzy mieli niezły ubaw... 

zachwycona buzia mojego syna śpiewająca "personal Jesus" Depeche Mode...


i ten symboliczny gest:


i trochę więcej fotek deptaku Strøget:

 














to by było na tyle...
moje wspomnienia w mini pigułce...
nie sposób opublikować wszystkich zdjęć...

na zakończenie Turning Torso (najwyższy wieżowiec w Malmö) - fotka zrobiona z mostu w drodze powrotnej do domu...


 jeśli macie ochotę poczytajcie więcej w przewodnikach lub w necie...
służę pomocą, chętnie odpowiem na Wasze pytania...
tymczasem miłego wieczoru
dobranoc aga :D

11 komentarzy:

  1. Dokładnie w tych samych miejscach mam zdjęcia :) Pięknie! Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! prawda pięknie!
      pozdrawiam :D

      Usuń
    2. tej uroczej stolicy Danii nie da się tak szybko zapomnieć... uwielbiam takie klimaty!!!
      pozdrawiam :D

      Usuń
  2. Skoro tak Ci się podobało, to zapraszam na moją relację z tego miasta:
    http://arcadiakobiet.blogspot.com/2014/01/kopenhaga-w-poszukiwaniu-ducha-andersena.html
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie zobaczyć takie piękne miejsca ... wspaniała z Was Rodzinka !!!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nad ambasadą francuską groźne chmury - piękne zdjęcie!
    Bardzo lubię Danię. Ciekawa relacja.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje!!! no mnie Dania też urzekła... podobna trochę do Szwecji, w której mieszkam, ma na myśli budownictwo...
      pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Oj ja mam niedosyt Kopenhagi. Spędziłam tam 3 dni ale to stanowczo za mało.
    Okolice Kopenhagi są równie piękne i zaskakująco dzikie...polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu masz rację w 100 %... ja tam zamierzam wrócić latem :) ale na dłużej :)
      miłego weekendu pozdrawiam :D

      Usuń